Sevenster | Alexandra Penrhyn Lowe | Recensie | So Many Pages

Recensie: Sevenster

Deze recensie van Sevenster is geschreven door Tosca. Wil je meer van Tosca zien? Volg haar op Instagram

Sevenster - intekst foto

De wachter is wakker, kom naar huis

Eveline Dijkman haar ouders zijn vier jaar geleden omgekomen door een koolmonoxidevergiftiging en door datzelfde ongeluk heeft Eveline in coma gelegen, waardoor ze geen herinneringen meer heeft van voor haar tiende. Ze heeft het best goed bij haar pleegmoeder Chantal, maar nadat Eveline op een feestje wordt uitgedaagd om glaasje te draaien, gebeuren er steeds vreemdere dingen. Via een foto maakt ze contact met het verdwenen jongetje Sebastiaan, ze ziet mensen die verder niemand kan zien en haar ogen zijn opeens paars in plaats van bruin. Wordt ze langzaam gek of is er meer aan de hand? Als ze dan ook nog het gevoel heeft dat haar pleegmoeder dingen voor haar achterhoudt besluit ze op onderzoek uit te gaan en ontdekt ze verrassende informatie over haar verleden en het ongeluk waarbij haar ouders zijn omgekomen. Maar wat heeft de eigenaar van de woonboerderij in het dorp ermee te maken en wie is die mysterieuze jongen?

Het verhaal

Ondanks dat de personages wat jonger zijn dan in het gemiddelde YA-boek merk je daar heel weinig van. Zeker in de vervolgboeken vergeet je dat Eveline nog zo jong is. De schrijfstijl van Alexandra Penrhyn Lowe (ook bekend van Het huis Anubis) is enorm pakkend en je wordt zo het verhaal ingezogen. Het boek blijft tot het eind spannend en het is zelfs nog even de vraag of alles weg goed gaat komen. Er wordt enorm goed beschreven hoe het voor Eveline is dat haar gave gewekt is en je voelt bijna hoe moeilijk ze het ermee heeft. Dit eerste deel van een serie van vier is een prachtige opbouw naar een mogelijk nog spannender vervolg.

Mijn mening

Ik denk dat ik deze serie nu drie keer heb gelezen en ik blijf het verhaal van Eveline geweldig vinden! Door heel de serie heen is ook goed te zien hoe ze zich ontwikkeld en uitgroeit tot een dapper iemand. Een enorm pluspunt vind ik ook dat het verhaal is geschreven door een Nederlandse auteur, aangezien er niet veel Nederlandse YA fantasy schrijvers zijn. Het ietswat duistere tintje van de serie (denk aan demonen etc.) is mij ook heel goed bevallen en ik vind dat de wereld van de wachters ook goed in elkaar steekt, al wordt hier in het eerste boek nog niet heel diep op ingegaan. Ondanks de wat jongere personages in dit eerste deel, is de serie een absolute aanrader en daarom geef ik Sevenster dan ook 4 sterren.

Star_rating_4_of_5

Recensie geschreven door Tosca:

Hoi, mijn naam is Tosca. Ik ben 17 jaar en heb sinds augustus 2020 een bookstagram account. Van jongs af aan ben ik al een enorme boekenwurm en in al die jaren heb ook een aardig lange TBR lijst opgebouwd… (so many books so little time). Toen ik op instagram steeds vaker bookstagram accounts voorbij zag komen, raakte ik enorm getriggerd om er zelf ook een aan te maken en tot nu toe heb ik daar geen enkel moment spijt van gehad! Ik lees vooral fantasy en soms ook science fiction, maar over het algemeen ben ik voor ieder genre wel te porren! Wil je meer van Tosca zien? Volg haar op Instagram

Wist je dat So Many Pages een boekenbox heeft met Young Adult boeken zoals Sevenster? Elke maand het leukste boek, exclusieve goodies en persoonlijke note van de auteur! Klik hier voor meer informatie.

Kom je spelen-min

Recensie: Kom je spelen?

Kassie kan zien wanneer en hoe mensen dood gaan. Als ze voorspelt dat meerdere mensen
op dezelfde manier zullen sterven, wordt ze naar een psycholoog gestuurd. Als Adam
Brandt in contact komt met “probleemgeval” Kassie, heeft hij geen idee van haar invloed op
zijn leven. Adam lijkt de enige Kassie echt gelooft. Hij kan haar problemen er echter niet
goed bij hebben als blijkt dat zijn vrouw Faith een miskraam heeft gehad en wegzakt in een
depressie.

Weerstand

Recensie: Weerstand

Het liet me ook echt nadenken over bepaalde dingen: als er een pil was waardoor je rustig in slaap kon vallen voor die tijd, zal ik die dan nemen? Wat zal ik op zo’n moment nou echt belangrijk vinden? Wie wil ik zien?