Shine | Jessica Jung | Recensie | So Many Pages

Recensie: Shine

Deze recensie van Shine is geschreven door Marcella. Wil je meer van Marcella zien? Volg haar op Instagram (@mars_leest)!

Shine - Jessica Jung - Recensie

Flaptekst Shine

Juicy YA-roman over de ongekend populaire ‘perfecte’ K-popwereld

Debuut van Jessica Jung, K-poplegende en voormalig zangeres van een van de meest invloedrijke K-popmeidengroepen aller tijden: Girls Generation.

Wat zou jij opgeven om je dromen waar te maken? Voor de zeventienjarige Koreaans-Amerikaanse Rachel Kim is het antwoord op die vraag: bijna alles. Zes jaar geleden werd ze gerekruteerd door een van de grootste K-poplabels van Seoel, dat een aantal van ‘s werelds populairste sterren heeft voortgebracht. De regels zijn simpel: train 24/7. Wees perfect. Date niet. Makkelijk toch?

Helaas niet. Rachel begint zich af te vragen of ze wel sterk genoeg is om door te kunnen breken en niet gebroken zal worden door een industrie die erop gericht is om mooie meisjes te controleren en te commercialiseren. Vooral wanneer ze gevoelens krijgt voor K-popster Jason Lee. Hij is niet alleen charmant, sexy en belachelijk getalenteerd. Hij is ook de eerste die echt begrijpt hoe graag ze een ster wil worden.

Jessica Jung neemt je mee in de luxe, hypergekleurde en bizarre wereld van K-pop, waar de inzet hoog is en voor één meisje de prijs van succes – en liefde – misschien nog wel hoger is.

Recensie Shine

Het is de droom van Rachel Kim om k-popster te worden. En dan is ze gerekruteerd door een grote k-poplabel, het lijkt een droom die uitkomt. Een ster in de k-pop worden is niet makkelijk. Continu trainen, omgaan met mensen die niet je vrienden zijn (eerder het tegenovergestelde), geen relatie beginnen, niet aankomen en ga zo maar door. Rachel heeft het dan ook niet makkelijk. Inmiddels is het 6 jaar later en twijfelt ze of ze sterk genoeg is voor deze business. Ze leert Jason Lee kennen. Een grote k-popster. Een jongen die haar lijkt te begrijpen, en Rachel krijgt gevoelens voor hem.

Ik moet bekennen dat ik totaal niet bekend ben met de k-pop wereld. Qua muziek niet, qua bands niet, en ga zo maar door. Toch vond ik het interessant om dit boek te lezen. Je krijgt een inkijkje in deze wereld. De cover van het boek oogt erg zoet. Ik had daardoor een luchtiger boek verwacht dan dat het boek daadwerkelijk was. Naast de leuke kanten van de k-pop wereld, kom je ook de minder leuke kanten te weten. Een zeer strenge wereld waar alles draait om uiterlijk en hoe je overkomt.

Dit alles is geschreven in een fijne en jonge schrijfstijl, ook fijn: achterin staat een woordenlijst met Koreaanse worden die gebruikt worden in dit boek. Al met al een aanrader, dus ook als je dus niet bekend bent met deze k-pop wereld.

5 sterren

Recensie geschreven door Marcella:

Hoi! Ik ben Marcella, *fluistert* en ik ben 32 jaar. Samen met mijn man en dochtertje woon ik in Emmeloord. Een hobby van mij is, net als van velen van jullie verwacht ik, lezen. En daarom ben ik een tijd geleden actiever geworden in het bookstagramwereldje en dat vind ik superleuk. Heerlijk kletsen over boeken, mijn oneindige TBR stapel aanvullen en prachtige boekenkasten van anderen bekijken. Ik zou het leuk vinden als je me komt volgen, ik volg je graag terug!  Wil je meer van Marcella zien? Volg haar op Instagram (@mars_leest)!

Wist je dat So Many Pages een boekenbox heeft met Young Adult boeken zoals Shine? Elke maand het leukste boek, exclusieve goodies en persoonlijke note van de auteur! Klik hier voor meer informatie.

Breekbaar als glas

Recensie: Breekbaar als glas

Het boek start met de geboorte van Ashleigh.
Een prachtig klein meisje, was het niet dat ze blauw geboren werd.
Ze heeft het namelijk zeer moeilijk met ademhalen en haar jonge leven
van start te laten gaan omdat ze geboren is met een zeer kwetsbaar en misvormd hart.
Zo kwetsbaar als glas.

Drakenhart voorkant

Recensie: drakenhart van Ursula Visser

Mara is besmet door het bloed van een draak. Zij is vervloekt, de kans dat ze het zal overleven is klein.
Ze wordt verbannen uit haar huis, en zal haar dorp moeten verlaten. Vergezeld met een aantal andere mensen en draken.
Mara gaat mee doen aan de Dragonder, dit is een jaarlijks toernooi (racen op een draak, hoe cool is dat! En gevaarlijk natuurlijk). Ze heeft een lange weg te gaan, zowel om te winnen als om haar Drakenhart te omarmen, en het te overleven.

Storm and fury recensie

Recensie: Storm and Fury

Aangezien ik groot fan ben van Jennifer haar boeken sinds ik de Lux serie heb gelezen, was dit natuurlijk een auto buy boek. En hier heb ik zeker geen spijt van. Ten eerste is de limited edition versie alleen al een must om te hebben met z’n holografische cover en turquoise sprayed edges. En ten tweede is het verhaal ook nog eens geweldig. Het boek is in Nederland uitgegeven door Zomer & Keuning.